onsdag 4. februar 2015

Solskinnstur


Dagen startet egentlig veldig tåkete, men ble sakte men sikkert forvandlet til en solskinnsdag nesten uten en eneste sky å se. Etter alt det dårlige været den siste tiden og at jeg har sittet å skrevet på eksamens besvarelsen min, var det veldig godt å få kommet seg ut på en litt lenger tur en på butikken rundt hjørnet. 


Selv om gradestokken holdt seg på minussiden, varmet solen ganske så bra. Et lite stykke på vei, angret jeg på at ikke solbrillene ble med på turen også, det skinte fra alle kanter. 


Men jeg skal ikke klage på all den hvite snøen. Den store frykten med bylivet om vinteren var vel mest all den møkkete snøen. Selv om det ikke har hvert så mye snø, så har det hvert over all forventning. 


Planen før jeg gikk ut døren var en litt annen vei ned til elva, men ombestemte meg etter litt. Så for å slippe å gå den samme veien tur-retur, ble det en tur inne i et boligfelt. Fant fort ut at på veien igjennom der var det barneskole. For plutselig krydde det av masse unger, ikke hadde de vett til å passe seg litt heller når de gikk midt på gangveien, tre stykker i bredden... 


Heldig vis så spredde de seg til hver sin kant ganske så fort. 


Det var noen som hadde turt å våge seg ut på isen, siden sist jeg var nede her. Jeg for min del, holdt meg der jeg var sikker på at det var trygg grunn under snøen. 


I tillegg hadde det dukket opp to par skispor siden sist. Hvor godt planlagt dette egentlig er vet jeg ikke. Men med tanke på sikksakk sporene og alle dumpene, er det nok mest for å glede barna, og ikke noe feil i det. De blir nok flinke til å gå på ski med dette treningsporet, ikke bare rett fram. 


Jeg for min delt holdt meg til der det var nok med joggesko. 


Rimet holder seg fast til tross for solskinnet, hadde egentlig ikke forventet å se det nede ved elva, siden solen hadde hvert der en stund allerede. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar