lørdag 4. april 2015

Hjelpsomme hunder og små detaljer


Aktivitets nivået til hundene har ikke ferie modus, så man kan ikke bare ligge å late seg hele ferien. Selv om jeg stort sett har gjort det, men i dag ble de med meg på tur. Jeg hadde mest lyst til å ta bilder av små detaljer i skogen i dag, men til tider var ikke det like lett, med fire aktive hunder på tur.


Malin hadde ikke like hastverk som de andre, så om jeg ikke gikk fremover, gikk ikke hun stort lenger heller. 


Fra tid til annen sto de å lurte fært på hva det var jeg dreiv med. Ikke brukte jeg nesa mi for å lukte, brukte jeg for lang tid ble de fort veldig hjelpsomme, og da kunne jeg like godt gi opp og gå videre. 


For min del er det greit å gå tur med de, når jeg ikke trenger å holde like høyt tempo. Mens de raser rundt, kan jeg titte meg rundt etter neste motiv. Er jeg heldig, så har de funnet noe veldig spennende, så jeg får ha motivet mitt i fred en liten stund. 


Før en eller flere kommer i retur, for å sjekke hva jeg driver med. Har jeg flaks klarer de å stoppe rett foran meg eller styrer unna. Ellers så går jeg i bakken, med en av hundene over meg. 


Viktig å passe på så en ikke blir dehydrert, store munnfuller slafser de i seg. 


Tessy kan til tider være ganske så snål i oppførselen sin. Mens hun sto å ventet på meg, oppdaget hun skyggen sin. 


Skumle greier de skyggene, hermer gjør de og ikke blir de skremt heller. 


Etter hvert kom vi til et sted der snøen hadde smeltet og sølepytten var dekket av is. Når hundene er i tet, så var det litt flaks at de ikke hadde rukket å rasert den før jeg kom fram. 


Med et så tynt lag is, er det ikke mye som skal til før det blir borte. 


Der isen hadde tint, lå vannet så klart og stille at refleksjonen var helt klar.


Får å ta bildene hadde jeg lagt meg ned, å det tok nok ikke lang tid før de kom for å hjelpe meg. Så da var det nok bilder av isen på den sølepytten. Men da var det bare å fortsette å gå og satse på å finne noe annet å ta bilde av. Å nok ble det, så flere bilder får komme senere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar