lørdag 30. januar 2016

Bytur med frøkna på fire bein


Tessy er skjele glad hver gang jeg kommer hjem for ei helg. I dag falt valget på en liten bytur bare oss to, selv om hun nok kunne foretrekke å bare ligge i senga og bli kosa med. Men den gang ei, litt sosialisering på egenhånd har hun godt av innimellom. 


Valget falt på å parkere i utkanten av byen og gå langs veien inn til sentrum. Siden kameraet var med ble det en tur ned til brygga. Litt nysgjerrig på endene som flaksa rundt, men ellers ikke noe annet. Veldig praktisk for min del, da verken endene eller svanene som var det lot seg bry av henne, så fikk jeg kommet meg noe nærmere for litt bilder. 


Møtte på ei veldig hyggelig dame som matet endene, til Tessys store glede ble det et par biter på henne også. Litt skeptisk var hun i begynnelsen som er langt i fra unormalt. Men til slutt ble de da venner å både kos og brødbiter ble det på Tessy. 


Vel hjemme igjen fant jeg ut at tur langs veien kanskje ikke var det mest smarte. Tessy var passelig grå og seig under magen, først en tur i dusjen med bare spyling uten hell. Så da har jeg en halveis rein hund, fra midt på magen og ned. Siden kuldegradene skal melde sin ankomst igjen er det greit med litt fettlag i huden. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar