tirsdag 9. juni 2015

Både bytur og elvetur


Våknet av vekkeklokka i dag tidlig, problemet var bare at jeg ikke husket helt hvorfor den sto på. Men etter et par minutter så kom jeg på at i går kveld hadde jeg avtalt en bytur. Så da var det bare å komme seg opp, ellers så hadde jeg vel fått en sint telefon etterhvert. 


Det er ikke mye reaksjon i hundene når jeg drar, men når jeg kommer hjem igjen så er alle glade og venter spent på om de får ut av hundegården. 


Med det fine varme været, ble det et kjapt skifte på meg etter byturen, før det ble tur med hundene ned i elva. 


Bade temperaturen er ikke helt på topp ennå for hundene heller, så det er godt med en varme pause på land før neste dukkert. 


Tessy derimot følte for å bruke varme pausene til å prøve å få litt kos. Men når hun først har ristet det kalde vannet på meg og det fortsetter å dryppe av henne, frister ikke det like mye. Spesielt når jeg egentlig prøver å sole meg litt. 


I hennes tanker virket det som et vått kyss i tillegg til den våte pelsen var en god idé. Det var det ikke i mine tanker! 


Lady derimot syntes jeg var veldig kjedelig som bare satt der, så når alt over land var undersøkt, begynte undersøkelsene under vann. 


Det hjelper ikke med å bare se under vann, det må føles med snuta også!


Når vannet i ørene var ristet på meg, kunne hun stå pent til tørk i et par sekunder også.


En kan like så godt ta en rensk mellom tennene også, nå som pelsen har fått seg et bad. Mange pinner på land som har kommet med elva i løpet av våren. Og rimelig tomt blir det i løpet av sommeren også, enten har noen av hundene spist de opp ellers så har de fortsatt sin ferd nedover elva. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar