mandag 29. juni 2015

På tur til topps


Turen startet på grusveien, der hundene ikke var like enig i hvem vei vi skulle gå i krysset. 


Viktig å huske på å drikke nok, både før, under og etter turen. Hundene tok like så godt en vasetur over elva. 


En god del snø oppover til hundenes store begeistring. 


Ikke fult så vandt til å måtte gå i bånd, så det var fort glemt når hun så snø. 


Med litt begrensinger på hvor fort jeg klarte å følge etter og på hvor langt båndet var, ble det fort stopp i rygg akingen. 


Ennå et stykke igjen til vi kom utenfor rekkevidde for stien alle andre fulgt oppover mot Høgevarde.


Men med litt godsnakk om at hvis hun oppførte seg frem til vi kom oss vekk fra alle andre, skulle hun få ake på ryggen uten bånd. 


Da var gleden stor, når vi kom til neste snø. 


Ikke like enkelt med bånd når vi møtte på dette kratte av noe lyng. Da var det nok å konsentrere seg om å ikke sitte fast selv. Så fikk Tessy bruke sitt eget hode for å komme seg frem selv. 


Hun var derimot ikke like nøye på hvor hun gikk. Men fikk pent vente på at jeg kom meg ut av det kratte.


Så etter mye sine og vranghet for å måtte komme til toppen fra min side, kom jeg da til slutt opp. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar